Twitter & Co

Speciaal voor zorgverleners met een eigen praktijk
TwitterEnCo websiteheader

Leer hoe de sociale media je nieuwe cliënten kunnen opleveren

Ben je het zat om altijd maar passief op nieuwe cliënten te wachten?

Je bent goed in je werk als fysiotherapeut, ergotherapeut, diëtist, logopedist, psycholoog of andere zorgverlener. Dat kan haast niet anders, want de zorgkwaliteit in Nederland behoort tot de allerbeste van de wereld.

Toch is de kans groot dat je structureel te weinig patiënten hebt om je praktijk goed te laten draaien. Of dat het aantal cliënten zo sterk fluctueert dat je het ene moment helemaal vol zit en dan weer periodes doormaakt dat het angstvallig stil is. In zulke periodes ben je misschien wel eens bang dat je praktijk het niet redt. Het blijft altijd spannend!

Veel zelfstandige zorgverleners zouden best meer willen doen om bekendheid te geven aan hun praktijk. Maar ze hebben geen groot advertentiebudget en weten ook niet precies hoe ze het aan moeten pakken. Het lijkt alsof er geen andere optie is, dan wachten tot de volgende cliënt zich aanmeldt. Wanneer zou dat zijn? Vandaag? Morgen? Volgende maand?

En toch … het kan anders!

Droomwolk4Stel je eens een andere situatie voor:

  • De meeste mensen in en rondom je wijk weten dat jouw praktijk er is.
  • Ze weten waarvoor ze bij jou terecht kunnen.
  • Ze weten welk gezicht er bij jouw praktijk hoort.
  • Als ze klachten hebben binnen jouw vakgebied, bellen ze jou.
  • Je helpt hen om klachten te voorkomen
  • en helpt hen om ontstane problemen op te lossen.
  • Mensen weten dat en waarderen dat.
  • Je hebt dus altijd voldoende cliënten
  • zelfs als je behandeling maar beperkt wordt vergoed.

Een onbereikbaar ideaal? Nee!

Allerlei omstandigheden hebben het werken in de zorg er niet altijd gemakkelijker of zelfs leuker op gemaakt. Aan de andere kant realiseren zelfstandige zorgverleners zich vaak onvoldoende dat ze ondernemer zijn, waardoor ze de kansen die dit biedt nog niet gebruiken!

Je hoeft namelijk niet passief af te wachten tot een cliënt zich meldt. Je hoeft niet met lede ogen aan te zien hoe hij met zijn klachten naar een ander gaat, terwijl je zeker weet dat jij hem heel goed had kunnen helpen.

Het goede nieuws is: de bekendheid en de reputatie van je praktijk heb je zelf in de hand. Zelfs zonder een groot budget kun je daar heel veel aan doen.

Het slechte nieuws – voor degene die dit niet zien zitten – is: het vraagt wel dat je hier serieus en consequent werk van gaat maken. Communicatie is een onmisbaar onderdeel van een goed lopend bedrijf en dus ook van een bloeiende praktijk!

Wat is daar voor nodig?

  • Dat je vastbesloten bent om van je praktijk een succes te maken.
  • Dat je elke week tijd voor communicatie inplant in je agenda.
  • Dat je haalbare en meetbare doelen opschrijft en daar naartoe werkt.
  • Dat je voor ogen hebt wie jouw doelgroep is.
  • Dat je ontdekt welke communicatiemiddelen er beschikbaar zijn
  • en welke middelen geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken.
  • Dat je de communicatiemiddelen die je kiest kent
  • en dat je ze op een succesvolle manier kunt inzetten.

Ken jij ze al: de sociale media, twitter en co?

Wil jij op die manier het heft van je praktijk in eigen hand nemen? Wil jij professioneel en met effect communicatiemiddelen gaan inzetten om meer cliënten aan te trekken? Dan is het een goed idee om met de sociale media zoals twitter en facebook aan de slag te gaan.

Niet omdat ‘tegenwoordig iedereen iets moet’ met de sociale media en ook niet omdat de sociale media zaligmakend zijn. Maar omdat miljoenen Nederlanders daar dagelijks aanwezig zijn, dus ongetwijfeld ook een groot deel van jouw doelgroep. De vraag is dus: ben jij daar ook met je praktijk om je toekomstige cliënten te ontmoeten, met hen het gesprek aan te gaan en jezelf te laten zien?

Zakelijk twitteren of facebooken is echter niet hetzelfde als privé twitteren of facebooken! Je kunt via deze media alleen nieuwe cliënten aantrekken als je ze gebruikt zoals ze zijn bedoeld (elk met hun eigen karaktereigenschappen), als je het structureel aanpakt en als je dit volgens een planning doet.

Direct aanmelden voor Twitter&CoHoe je dat doet, leer je in de online cursus ‘Twitter&Co, sociale media met effect’! In 4 sessies behandelen we twitter, facebook en zakelijk bloggen en gaan we praktisch aan de slag om doelen op te stellen, je doelgroep te beschrijven en een planning in te vullen. Ook krijg je antwoord op de meest gestelde vraag van mensen die sociale media zakelijk willen inzetten: wat moet ik erop zetten? Je kunt natuurlijk ook alle andere vragen stellen die je over dit onderwerp hebt.

Dit zeiden eerdere deelnemers aan een Twitter&Co-cursus

“Wat een praktische training! De tips die je krijgt kun je gelijk in de praktijk brengen. Ideaal!”

“De training Twitter&Co is zeer zinvol voor wie met zakelijk gebruik van social media aan de slag wil gaan. Plezierige presentatie en veel ruimte voor vragen vanuit de groep.”

Aan het eind van de cursus:

  • ken je de zakelijke mogelijkheden van twitter, facebook en zakelijk bloggen
  • weet je de verschillen tussen deze sociale media
  • weet je hoe je ze zó inzet dat ze niet los van elkaar staan maar elkaar versterken
  • heb je voor ogen wat jij via de sociale media wilt bereiken en hoe je het effect kunt meten
  • weet je voor wie je jouw berichten schrijft
  • heb je voor de rest van het jaar ideeën over de verschillende soorten berichten die je kunt plaatsen
  • heb je een planning ingevuld om efficiënt sociale media in te zetten
  • staan je profielbeschrijvingen op de sociale media als een huis
  • ben je al begonnen om nieuwe volgers te verzamelen

“Ik ben privé een actieve gebruiker van facebook en twitter en ik vroeg me van tevoren dus wel af hoeveel nieuws ik zou leren. Maar ik heb echt heel veel geleerd. Zowel over de mogelijkheden die er zijn, als hoe je deze media een zinvol onderdeel kunt maken van je communicatiestrategie.”

Hoe gaat Twitter&Co in zijn werk?

  • Vier maandagavonden log je in op een besloten online training.
  • Wie niet bij de live sessie aanwezig kan zijn, kan later in de week de opname alsnog bekijken!
  • Elke sessie bestaat uit uitleg over het onderwerp van ongeveer een uur, met veel voorbeelden uit de zorg en met praktische opdrachten om meteen zelf aan de slag te gaan.
  • Daarna kun je al je vragen stellen die je over het onderwerp hebt. Dit duurt naar schatting ongeveer een half uur, maar we gaan door tot alle vragen zijn beantwoord.

Icoontjes

Dit zijn de onderwerpen die worden behandeld:

Les 1: Sociale media: hoe zet je ze aan het werk voor jou?
- Eigenschappen, voor- en nadelen
- Wat levert gebruik van sociale media op?
- Doelen stellen: wat wil je bereiken?
- Jouw doelgroep bepalen
- Hoe kunnen sociale media elkaar versterken
- Planning per week en per jaar
- Meten = weten

Les 2: Bloggen als spil van je online marketing
- Wat is een zakelijk blog precies?
- Welke doelen kun je met bloggen bereiken?
- Voldoende onderwerpen om een jaar lang je blog te vullen
- Eigenschappen van een goed blog
- Je blog onder de aandacht brengen
- Planning

Les 3: Twitter als nieuwskanaal van je praktijk
- Kenmerken van twitter
- Eigenschappen van twittergebruikers en wanneer zijn ze online?
- Doelen stellen
- Onderdelen van een volledig profiel
- Onderwerpen om over te twitteren
- De verschillende rubrieken in jouw ‘twitter-krant’
- Betaald adverteren op twitter
- Hoe trek je nieuwe volgers?
- Meten = weten
- Weekplanning en jaarplanning

Les 4: Facebook – over koetjes, kalfjes en je praktijk
- Kenmerken van facebook
- Verschillen tussen je privé-account en je zakelijke facebookpagina
- Eigenschappen van facebookgebruikers
- Wat wil je zakelijk bereiken met een facebookpagina?
- Je profiel volledig en aantrekkelijk invullen
- Welke berichten deel je op je zakelijke facebookpagina?
- Betaald adverteren op facebook
- Hoe kom je aan meer volgers, likes en reacties?
- Meten = weten
- Weekplanning en jaarplanning

Deelnemers aan deze Twitter&Co-training krijgen

  • 4 live online lessen van een uur
  • steeds gevolgd door een vragensessie van ca. 1/2 uur om al je vragen te stellen
  • tot 3 maanden na het eind van de cursus toegang tot opnames van de lessen
  • de powerpoint van de lessen als pdf

Bonussen

  • een werkboek met puntsgewijs de behandelde lesstof op papier thuisgestuurd
  • alle benodigde sjablonen en schema’s die je tijdens de lessen in kunt vullen voor jouw situatie

Gerdien Karssen - Karssen CommunicatieMijn naam is Gerdien Karssen. Met mijn bedrijf Karssen Communicatie help ik zelfstandige zorgprofessionals aan meer cliënten voor hun praktijk.

Ik zie bij mijn klanten dat ze uitstekend gekwalificeerd zijn voor hun beroep, maar dat ze niet altijd weten hoe ze nieuwe cliënten moeten aantrekken. Ze vinden het lastig om als een ondernemer te denken, voelen daar soms ook weerstand tegen, en weten niet wat ze moeten doen om hun praktijk zichtbaar en vindbaar te maken. Het resultaat is dat het altijd spannend blijft of ze financieel het hoofd wel boven water kunnen houden.

Wat ik goede zorgverleners gun, is dat ze weten hoe ze hun praktijk onder de aandacht kunnen brengen van de cliënten die hun hulp nodig hebben. En dat zónder meteen heel commercieel te hoeven worden en zonder groot advertentiebudget. Daar help ik hen graag bij!


Jouw investering

De investering voor het volgen van het Twitter&Co-programma inclusief de bovengenoemde bonussen bedraagt € 487 exclusief btw.

 

Tijden

Als je je nu aanmeldt, zie ik je graag online op de volgende tijden:

  • Maandag 25 januari 2016 om 20.00 uur
  • Maandag 1 februari 2016 om 20.00 uur
  • Maandag 8 februari 2016 om 20.00 uur
  • Maandag 15 februari 2016 om 20.00 uur

LET OP: Als je er niet live bij kunt zijn, kun je naderhand de opnames van de lessen alsnog bekijken. Ook de vragensessie is hier bij inbegrepen. Je kunt dan natuurlijk niet zelf live je vraag stellen, maar die kun je eventueel wel van tevoren per e-mail aanleveren.

“Leerzame training. De powerpoint en het werkboek zijn heel duidelijk en overzichtelijk. Zo kun je alle informatie gemakkelijk nog even terugzoeken als je naderhand aan de slag gaat.”

Heb je de beslissing genomen om mee te doen? Van harte welkom! Meld je hier definitief aan!
Ik meld me aanvoor Twitter&Co

Ik hoop je in januari te ontmoeten!

Gerdien Karssen

PS Heb je al berekend hoeveel nieuwe cliënten je nodig hebt om je investering in deze cursus terug te verdienen? Met elke cliënt die daarná een afspraak maakt begint je praktijk al meer tot bloei te komen!

Top